Ghid complet Search Console – Optimizare SEO – Cum sa optimizezi Website-ul pentru motoarele de cautare.
Google Search Console este o platformă gratuită de analiză a site-ului web oferită de Google. Aceasta oferă informații extrem de valoroase despre modul în care site-ul tău este indexat și clasat în motorul de căutare dar și despre posibilele probleme tehnice care afacetează desigur indexarea acestuia.
Cu ajutorul acestui Ghid complet și prin intermediul platformei Search Console, vei putea configura și afla informații extrem de prețioase precum:
- Numărul de clicuri și impresii pentru paginile site-ului tău în rezultatele motorului de căutare Google precum și o analiză detaliată a performanței.
- Verificarea indexării: Odată ce ai adăugat site-ul tău în Search Console, poți verifica dacă acesta este indexat de Google. În caz contrar, poți să investighezi motivul și să iei măsuri pentru a-l indexa.
- Trimiterea sitemap-ului: Search Console necesită incărcarea unui site-map, care este o listă a tuturor paginilor de pe site-ul tău. Prin trimiterea unui site-map, poți ajuta Google să descopere rapid toate paginile de pe site-ul tău și să le indexeze mai eficient.
- Cuvintele cheie care îți aduc trafic și căutările pe care le efectuează utilizatorii înainte de a ajunge pe site-ul tău
- Identificarea problemelor de ordin tehnic de pe site care pot afecta indexarea sau clasarea în căutările Google, cum ar fi erorile de pagină și problemele cu fișierele robots.txt, sitemap-uri și erorile de crawl sau paginile care nu pot fi indexate. Dacă identifici astfel de probleme, le poți remedia și astfel să îmbunătățești indexarea acestuia.
- Examinarea link-urilor interne și externe. Search Console te va ajuta sa examinezi aceasta parte importantă a optimizării pentru motoarele de căutare și te poate ajuta la îmbunătățirea vizibilității și a poziționării în clasament.
Google Search Console poate fi un instrument foarte util pentru proprietarii de site-uri web, marketerii sau Agențiile SEO pentru a optimiza și îmbunătăți clasarea în motoarele de căutare și pentru a asigura o experiență de utilizare bună pentru vizitatorii site-ului.
Pentru a configura corect Search Console, urmează acești pași:
- Creează un cont Search Console: Accesează Search Console și conectează-te cu contul tău Google. Dacă nu ai un cont Google, creează unul.
- Adaugă site-ul: După ce ai creat contul și te-ai conectat, adaugă site-ul tău în Search Console. Dacă site-ul tău este deja verificat în Google Analytics, poți folosi aceeași informație de autentificare.
- Verifică site-ul: Pentru a verifica site-ul, urmează instrucțiunile furnizate de Search Console. În general, există mai multe moduri de a verifica site-ul, inclusiv prin adăugarea unui fișier de verificare în rădăcina site-ului tău sau prin adăugarea unui cod de verificare la nivelul șabloanelor de pagină. După ce ai verificat site-ul, acesta va fi gata pentru a fi folosit în Search Console.
- Configurarea setărilor: După ce ai adăugat site-ul și l-ai verificat, este important să configurezi setările în Search Console pentru a obține cele mai bune rezultate. În general, poți configura setările pentru indexarea site-ului, sitemap-ul, aspectele de securitate și multe altele.
- Explorează panoul de control: După ce ai adăugat site-ul și l-ai verificat, poți începe să explorezi panoul de control Search Console. Aici, poți accesa informații despre indexarea site-ului, erorile de crawl, performanța în motoarele de căutare și multe altele.
- Adaugă și verifică variantele de site-uri: Este important să adaugi și să verifici toate variantele de site-uri pentru a te asigura că Search Console urmărește și clasifică corect conținutul tă De exemplu, poți adăuga și verifica versiunile cu și fără www, precum și versiunile HTTP și HTTPS.
- Utilizează rapoartele și funcționalitățile avansate: Search Console oferă o mulțime de rapoarte și funcționalități avansate, cum ar fi analiza cuvintelor cheie, analiza structurii datelor, analiza legăturilor și multe altele. Este important să utilizezi aceste rapoarte și funcționalități pentru a obține cele mai bune rezultate în optimizarea site-ului.
Configurarea corectă a serviciului Google Search Console poate ajuta la îmbunătățirea vizibilității și a clasificării site-ului tău în motoarele de căutare. Asigură-te că urmezi toți pașii și că utilizezi toate funcționalitățile și rapoartele disponibile pentru a obține cele mai bune rezultate.
Dacă nu ai făcut-o deja, primul lucru pe care va trebui să-l faci este sa iți confirmi și configurezi site-ul în GSC. De asemenea poți să îl asociezi cu ajutorul Google Analytics 4 . Fă clic pe butonul începe acum și adaugă o proprietare și vei vedea această casetă de dialog:
Clasarea în rezultatele căutării depinde de capacitatea Google de a accesa cu crawlere și de a indexa paginile web. Deci trebuie să fi foarte atent dacă ai trimis către Search Console hărțile XML ale site-ului tău .
Instrumentul de inspecție a adreselor URL din Search Console avertizează asupra oricăror probleme legate de accesarea cu Crawlere și indexare înainte ca acestea să devină o problemă majoră și paginile să înceapă să cadă din rezultatele căutării.
Odată ce site-ul dvs. este verificat, trebuie să trimiți un site-map. daca există deja unul disponibil. Acesta este un fișier XML simplu care va spune Google Search Console ce pagini aveți pe site-ul dvs. web. Rămâi aproape, în acest Ghid complet Search Console – Optimizare SEO îți vom explica foarte clar cum creezi un site-mail. Totuși, dacă ai unul, îl poți găsi de obicei tastând:
Dacă aveți deja unul, îl puteți găsi, de obicei, tastând https://numesite.ro/sitemap.xml pentru a-l vedea în browser. În caz contrar, poți crea unul utilizând instrumente online precum XML Sitemaps. Dacă rulezi un site web pe propriul domeniu folosind WordPress, puteți instala pluginul Google XML Sitemaps .
După ce ați activat pluginul, căutați sub Setări în tabloul de bord WordPress și faceți clic pe XML-Sitemap. Pluginul ar fi trebuit să fi generat deja sitemap-ul dvs., așa că nu trebuie să faceți nimic altceva.
Setarea ROBOTS.TXT
Odată ce ați trimis către Google Harțile XML , trebuie să te asiguri că permiți într-adevăr motoarelor de căutare să îți indexeze paginile. Robots.txt este un fișier text cu instrucțiuni pentru roboții motoarelor de căutare care le spune ce pagini ar trebui și nu ar trebui să acceseze cu crawlere. Aceste instrucțiuni sunt specificate prin „permiterea” sau „interzicerea” comportamentului anumitor (sau tuturor) boților. Un fișier robots.txt ajută la gestionarea activităților crawlerelor web, astfel încât acestea să nu indexeze paginile care nu sunt destinate publicului. Cum ar fi: politica de confidențialitate a site-ului, sau termenii si condițiile, etc.
Google are un „Buget de accesare cu crawlere” și vă poate determina numărul de pagini pe care Google le va accesa cu crawlere și frecvența cu care acest bot va venii să recitească paginile și să le indexeze. Numărul poate varia în funcție de dimensiunea, sănătatea și backlink-urile site. Bugetul de accesare cu crawlere este important deoarece, dacă numărul tău de pagini depășește bugetul de accesare cu crawlere al site-ului, vei pierde indexarea unor pagini noi. E păcat nu? Tocmai noi de aceea am scris acest Ghid complet Search Console – Optimizare SEO pentru ca tu să știi exact avantajele care ți le oferă. În concluzie: Prin blocarea paginilor inutile cu robots.txt, Googlebot (crawlerul web al Google) poate cheltui mai mult din bugetul dvs. de accesare cu crawlere în paginile care contează. Despre cum setezi corect Robots.TXT puteți articolul Ce este un Robots.txe si cum se setaza corect fisierul scris de Semrush.
Ce este un un Crawler Google?
Poate te-ai intrebat cum vede google website-ul, nu? De unde știe google să citească? Ei bine, Crawlerul Google, cunoscut și sub denumirea de Googlebot, este un program automat AI care explorează internetul în mod continuu pentru a descoperi și a indexa pagini web. Acesta este unul dintre principalii roboți de căutare utilizați de Google pentru a găsi și a indexa conținut nou și actualizat pe internet.
Googlebot începe explorarea site-urilor web prin adăugarea URL-urilor într-o coadă, pe baza informațiilor anterioare despre acestea și pe baza algoritmilor de clasificare și indexare. Crawlerul urmărește apoi fiecare URL în coadă și descoperă și analizează conținutul paginii, precum textul, imaginile și alte elemente media.
În timpul procesului de Crawling, Googlebot colectează și informații despre link-uri interne și externe, adâncimea paginii în ierarhia site-ului, frecvența de actualizare a conținutului și multe altele. Toate aceste informații sunt apoi prelucrate și utilizate pentru a clasifica și indexa site-urile în funcție de relevanța lor pentru căutările utilizatorilor.
Este important ca webmasterii să înțeleagă modul în care Googlebot explorează internetul, deoarece acest lucru poate influența modul în care o pagină web este indexată și clasificată în motoarele de căutare. De exemplu, site-urile pe care se navighează greu sau care au probleme tehnice pot fi clasificate mai jos în motoarele de căutare sau pot fi ignorate de Googlebot.
După ce ai adăugat și verificat site-ul tău web, acum te vei putea bucura cu adevărat dar mai ales vei putea vedea o mulțime de informații prețioase despre performanța site-ului în GSC. Mai jos, vom detalia toate datele și rapoartele pe care le poți extrage din Google Search Console în vederea îmbunătățirii website-ului și a poziției acestuia. Desigur , optimizarea SEO este un proces anevoios și de durată, nu ne putem aștepta la minuni și nu există un secret despre cum să ajungi rapid în topul căutărilor. Sfatul nostru este să fi-ți pe cât se poate de cinstiți dacă nu aveți o strategie pusă la punct și urmăriți mereu performanțele din consolă pentru a vedea tendințele utilizatorilor si a investiga orice problemă de ordin tehnic.
Când îți vizitezi site-ul web în GSC, vei vedea mai întâi prezentare generală, unde poți analiza performanța, indexarea paginilor, experiența și îmbunătățirile de care poți ține cont. Trebuie să ai in vedere că experiența de navigare a utilizatorului și un site responsive (adaptabil pe orice display precum desktop, laptop, tabletă sau telefon) sunt absolut cruciale pentru Google. Desigur, mai sunt și alți factori de care trebuie să ții cont precum: viteza de încărcare a website-ului, back-link-urile, autoritatea RANK a acestuia. Nu poți inșela motorul de căutare în nici un fel, te invităm să citești articolul nostru despre Optimizare SEO Google .
In concluzie care sunt lucrurile pe care trebuie să le ai în vedere din acest Ghid complet de configurare Google Search Console in strategia ta de Optimizare SEO ? Statistici, rapoarte, verificări, îmbunătățiri și strategie.
Odată ce Google Search Console înregistrează datele despre site-ul tău vei putea observa performanțele acestuia dar si problemele apărute pe care trebuie să le remediezi. Dacă ai un website mai mare cu mult volum de trafic și care necesită specialiști sau oameni dedicați îi poți adauga pentru a avea acces la date din secțiune Setări – Utilizatori și permisiuni . De asemenea poți solicita o indexare rapidă a unei pagini sau poți șterge din indexare pagini vechi. Totodată ai posibilitatea să raportezi pback-link-uri care nu sunt de calitate și relevante și care îți pot afecta website-ul.
În speranța că ai înțeles din acest ghid complet avantajele oferite de Google Search Console poți lua în calcul să începi o optimizare SEO eficientă și solidă. Totuși dacă ți se pare complicat, află că cei de la Google oferă un instrument nou, mai simplu care se cheamă Search Console Insights. Un tool mai simplificat prin care poți înțelege cum atrage website-ul tău cititorii cu ajutorul conținutului.