Totul despre Web Marketing – Instrumente și strategii

Publicat de INKON Agency pe

web marketing - marketing digital - markeging online - afla totul despre instrumente si strategii de marketing - agentie marketing timisoara - Inkon Marketing Agency

În acest articol ne dorim să îți oferim o imagine de ansamblu despre web marketing. Vei afla  care sunt sub-disciplinele, instrumentele și rolul comerciantului web. Sperăm, cu acest articol să îți oferim informațiile de care ai nevoie pentru ați stabili o strategie eficientă de marketing web și să știi care este cel mai bun mod prin care îți poți promova afacerea în mediul online.

Ce este Marketingul Web?

La nivel internațional, auzim mai des despre internet marketing sau marketingul online sau digital (acesta din urmă reprezintă o definiție mai largă, incluzând toate canalele digitale, nu doar internetul).

Dincolo de această premisă, marketingul web este cea mai modernă formă de marketing care este legată de tehnologia ce ne-a invadat cel mai recent viața: internetul și, în special, lumea web.

Web marketingul este un subset de marketing care folosește internetul ca domeniu principal de acțiune. Multe dintre principiile marketingului de bază se aplică, de asemenea, pe internet, dar multe sunt specifice pentru ceea ce poți face în mediul online. De multe ori nevoia de a face marketing pe internet vine de la nevoile specifice legate de această tehnologie.

Deși la nivel mondial web-ul (internetul) este relativ tânăr (născut în 1991), de-a lungul timpului  a dezvoltat multe sub-discipline și a creat și creează continuu noi medii în cadrul acestei mari rețele.

Diferențe între marketingul tradițional și web marketing

Marketingul web păstrează multe caracteristici ale marketingului tradițional, dar în același timp introduce multe oportunități noi. Diferențele se referă în principal la limbaj, instrumente, utilizarea masivă a software-urilor, posibilitatea măsurării rezultatelor cu o precizie extremă.

Limbajul este diferit, deoarece modul în care utilizatorii interacționează cu conținutul este diferit în comparație cu instrumentele folosite în marketingul tradițional. Accesul la informație este aproape omniprezent și gratuit. Acest lucru înseamnă că oamenii sunt obișnuiți să consume și să digere o cantitate imensă de conținut în comparație cu trecutul și sunt obișnuiți să meargă dintr-un limbaj în altul (text, audio, video) aproape instantaneu și continuu. În plus, astăzi toată lumea crează conținut prin intermediul rețelelor sociale. Acest lucru se  datorită posibilității de a publica ceva într-un mod extrem de simplu și rapid.

Marketerii sunt aproape obligați să găsească noi limbaje și să profite de noile mijloace media la intensitate maximă. Totodată aceștia au menirea să capteze și nivelul foarte scăzut de atenție a oamenilor și în același timp, cererii de conținut de calitate care se evidențiază de mulțime.

Tu știi care sunt avantajele marketingului web ?

  • Abilitatea de a măsura cu precizie rentabilitatea investiției
  • Costuri mai mici comparativ cu marketingul tradițional
  • Posibilitatea de direcționare foarte precisă
  • Comunicare aproape instantanee
  • Posibilitatea de a utiliza simultan mai multe canale

Cine este comerciantul pe web

Cererea de resurse umane specifice de marketing pe web este din ce în ce mai solicitată de companiile indiferent de mărimea sau sectorul în care activează. De fapt, internetul reprezintă o oportunitate pentru toată lumea să ajungă la o audiență foarte mare și extrem de precisă. Acest lucru justifică, prin urmare, dorința profesioniștilor și a companiilor de a fi prezenți pe internet, dar și dorința de a avea instrumente de marketing eficiente. Prin urmare, a crescut și numărul de profesioniști din acest domeniu și a agențiile care oferă servicii de marketing web.

Marketingul web este o figură cu limite nedefinite iar specializările sau sub-disciplinele acestui domeniu sunt mai multe.

De exemplu, există experți SEO care nu știu prea multe despre SEM, sau specialiști axați pe aspectele tehnice sau persoane care de altfel se concentrează pe pe aspecte precum branding, comunicare sau grafică.

Comerciantul pe web este o figură fluidă care adesea trebuie să se adapteze la diferite discipline și care trebuie să fie capabil să reunească diferite abilități pentru a le face să lucreze împreună.

Marketingul pe web este un set de activități sau sub-domenii, foarte diferite unele față de celelalte. În acest articol vom enumera disciplinele principale sau sub domeniile marketingului și îți vom sublinia caracteristicile principale pentru fiecare în parte. Mai jos îți vom prezenta subdomeniile marketingului. Tu, trebuie să le alegi pe cele mai potrivite pentru Business-ul tău.

Marketing Web : Subdomeniile acestuia

1. Marketing Inbound

 Marketing Inbound - Agentie Marketing Timisoara - Inkon Agency - Servicii de Marketing - Totul despre marketing

Marketingul inbound este o filosofie revoluționară în marketingul web, care devine din ce în ce mai populară. Ideea se bazează pe dovezile că abordarea tradițională a marketingului adusă în mediul online, nu funcționează. Deoarece  internetul este o realitate complet diferită de tot ceea ce exista înainte, și pentru că lumea sa schimbat și se schimbă, la fel ca obiceiurile oamenilor. Abordarea de marketing inbound este o abordare strategică, holistică, care se concentrează asupra oamenilor. Are menirea a oferii ceva înainte. Deci, pornește de la o identificare aproape maniacală a cumpărătorului pentru a putea empatiza cu el și pentru a-i oferi conținutul relevant pe care utilizatorul dorește să-l primească.

Conținutul servește pentru a stabili o relație de încredere cu potențialii clienți atunci când acestea sunt încă departe de momentul conversiei, astfel încât aceștia să ajungă să ia o decizie ajutată.  Acest lucru derivă dintr-un principiu de bază, și anume că oamenii în ziua de astăzi dispun de posibilități nesfârșite de a se informa. Prin urmare, achiziția lor va fi întotdeauna foarte conștientă, deci compania ta ar putea face parte din acest proces de informare, cu riscul că ar putea pierde un client dacă acesta realizează cumpărarea sau achiziția din altă parte. Dacă aceasta o va face de la tine, este important să te asiguri că acel client va fi mulțumit de achiziția sa. Prin acest mod, clientul va rămâne legat de brandul tău.

2. Search Engine Optimization – SEO

Web Marketing - Search engine optimization - seo agentie timisoara - Inkon Agency - Servicii de optimizare SEO Timiaora - Optimizare SEO site - Optimizare Web site - Optimizare Pagina web

SEO, sau optimizarea motorului de căutare, cuprinde o serie de tehnici empirice, bazate pe știință și statistică. Optimizare SEO a devenit strâns legată de evoluția motoarelor de căutare  a căror algoritmi se modifică constant și într-un mod accelerat în ultimul timp. Experții în SEO sunt aceea care obțin într-adevăr  rezultate extraordinare. Acest domeniu este privit cu mare suspiciune, deoarece subiectivitatea lui este într-adevăr factorul care face din SEO un domeniu cu o complexitate ridicată.

Pentru a rezuma acest sub domeniu al marketingului web, putem spune că SEO este împărțit în două principii diferite: în site și înfara site-ului. SEO din punct de vedere intern gestionează toate problemele de optimizare legate de tehnică și de conținut, în timp ce privind SEO ca parte externă, SEO off-site se referă la promovarea conținutului, sau a backlink-urilor care leagă website-ul de alte site-uri.

3. Search Engine Marketing – SEM

Web Marketing - Search Engine Marketing SEM - Agentie Marketing Timisoara - Google Ads - Google Adwords - Campanii makreting - companie makreting agentie web

SEM este acronimul Search Engine Marketing, sau marketing asociat cu motoarele de căutare. Aici vorbim în principal despre anunțurile sponsorizate pe Google și Bing sau mai nou, chiar pe Amazon.

Tehnicile SEM se bazează, de asemenea, pe cunoștințe de marketing de bază, cum ar fi identificarea pieței potrivite, definirea țintei, copywriting. În plus, este legat de abilități specifice, cum ar fi cunoașterea și stăpânirea platformelor prin care se pot realiza campaniile precum: Google Ads sau Bing.

Aceste platforme sunt practiv software-uri online care îți permit să selectezi cuvinte cheie, să definești bugetele, să creezi anunțuile și să măsori rentabilitatea investiției.

Adesea, aceste platforme sunt canale încrucișate în sensul că permit anunțurile să fie publicate și pe alte canale. De exemplu prin Google Ads poți gestiona anunțurile YouTube sau poți face campanii în rețeaua de Display pe alte site-uri sau platforme online care permit afișarea anunțurilor.

4. Direct Email Marketing – DEM

web marketing - marketing digital - direct email marketing - agentie marketing timisoara

Direct Email Marketing implică trimiterea de mesaje direcționate prin email către persoane care  și-au dat consimțământul de a primi email-uri promoționale.

Aceasta este una dintre cele mai subevaluare și subtilizate metode de marketing web disponibile. De fapt, în ciuda numeroaselor statistici (în special a celor americane), se indică modul în care marketingul prin email este una dintre formele de marketing cu cel mai ridicat ROI, fiind adesea considerată o activitate secundară sau efectuată într-un mod foarte ineficient.

Pentru a face corect Email Marketing, este fundamental mai întâi să existe o bază de date de email-uri de la utilizatorii care își doresc să primească newslettere cu privire la noi informații, produse sau oferte promoționale.

Potrivit studiilor, email-urile trimise trebuie să fie relevante, să dețină un conținut valoros, să fie personale și mai ales să fie expediate în momentul potrivit.

Dacă ne gândim newsletter-ele clasice pline de logouri și imagini, prețuri sau discount-uri care vizează în mod clar publicitatea, ne gândim la modul greșit de a face DEM. Acestea trebuie să fie relevante mai întâi atât prin subiect cât și prin conținut pentru ca utilizatorul să fie curios să deschisă email și să-l citească.

Email-urile sunt puternice, deoarece caseta de email este încă una dintre cele mai private părți ale vieții noastre digitale și profesionale.

E-mailurile promoționale nu trebuie să aibă nici aspectul, nici intenția publicității, ci trebuie să fie e-mailuri “personale” în adevăratul sens al cuvântului.

5. Web Marketing: Social Media Marketing

Web Marketing - Social Media Marketing - Agentie Web and Digital Marketing Timisoara - Servicii Marketing Timisoara - Arad

Marketingul prin rețelele sociale a devenit vital. Astăzi, orice companie trebuie să fie prezentă acolo unde se află clienții ei.  Această ramură a marketingului web este destul de mare și complexă, deoarece mediile sociale de astăzi sunt extrem de variate.

Fiecare rețea socială are propriul limbaj specific, caracteristici demografice specifice și modalități de utilizare diferite. De asemenea, în mediile sociale, ca și în motoarele de căutare, se face o distincție între vizibilitatea organică (cea stabilită de algoritm și numărul de adepți) și vizibilitatea plătită, adică cea care poate fi “cumpărată”.

În general, social media este un instrument excelent pentru generarea vizibilității brandului. În plus poți aduce utilizatorii pe website pentru a oferii un plus de informație sau pentru ca aceștia să realizeze conversia sau cumpărarea.

6. Web Marketing prin conținut sau Content Marketingul

Content Marketing - Web Marketing - Servicii Marketing Timisoara - Agentie Digital Online Marketing - Web Design si Pormovare Online

Marketingul conținutului, așa cum am am specificat și în alte articole, este o parte crucială a tuturor activităților de marketing pe internet.  Deci, orice strategie de marketing se va învârti în jurul conținutului.

Crearea celui mai bun conținut depinde în mare măsură de studiul clientului și descoperirea nevoilor lui. Acest lucru te va îndruma în crearea unui plan de conținut detaliat și precis care să servească drept ghid pentru producerea și publicarea de conținut, fie că este vorba de articole, bloguri, pagini de prezentare a produselor sau serviciilor, videoclipuri, tutoriale, ghiduri, cataloage sau e-bookuri.

7. Pâlnia de vânzări – Funnel Marketing

Funnel Marketing - Web Marketing - Online Marketing - AGENTIE MARKETING TIMISOARA

Pâlnia de vânzări este calea care conduce un utilizator pentru a efectua o achiziție. Web Marketingul se concentrează pe proiectarea și implementarea acestui domeniu prin crearea unei strategii care are la bază călătoria cumpărătorului în cele patru faze tipice: descoperirea, conștientizarea, luarea în considerare și decizia.

Această diviziune servește reprezentarea diferitelor stări și tendințe de cumpărare pe care un utilizator tipic le realizează înainte de a deveni un client.

Un exemplu de pâlnie de vânzări foarte simplu este cel care pornește de la generarea de trafic (plătit sau organic) și duce la luarea unei decizii respectiv realizarea conversiei.

În urma generării traficului, utilizatorul trebuie să ajungă pe o pagină de destinație (landing page) cu un conținut suficient de relevant și interesant. Pe această pagină este foarte important să existe un  buton de CALL TO ACTION care să-l determine să realizeze o acțiune specifică. Un exemplu potrivit ar fi: Descarcă ghidul nostru gratuit sau Obține Tutorialul nostru despre… . În schimbul informațiilor de contact, utilizatorul primește un email cu linkul de descărcare a ghidului sau tutorialului promis și este totodată direcționat pe o pagină de mulțumire unde este prezentată o ofertă promoțională imediată.

Ulterior, prin instrumentele de automatizare a marketingului, utilizatorul va primi o serie de e-mailuri care vor continua să ofere valoare și vor conduce utilizatorul să efectueze noi acțiuni pe site.

Instrumentele de web marketing

Așa cum am spus mai devreme, marketingul web diferă de marketingul tradițional, deoarece folosește extensiv soft-uri. Aceste programe, majoritatea online, îți permit să creezi și să automatizezi procesele, să măsori și să analizezi fiecare parametru și dimensiunea campaniilor pentru a le optimiza. În cele ce urmează îți prezentăm câteva instrumente pe care le poți utiliza în realizarea procesului tău de web marketing.

1. Instrumente CRM – Customer Relationship Management

La baza tuturor instrumentelor de marketing găsim Sistemul de gestiune și a relației cu clienții. Și anume: CRM. În forma sa cea mai simplă, este o bază de date în care toate informațiile referitoare la clienți. CRM include activitățile aferente mai multor departamente de marketing. Începând de la istoricul vânzărilor, statistici sau cifre financiare și suport tehnic cu clienții, potențialii viitori clienți, furnizori sau parteneri. 

Cele mai comune Softuri CRM sunt: 

2. Instrumente de Web Marketing automatizat

Procesul de Marketing Automatizat este un set întreg de soft-uri care îți permit să gestionezi în mod automat campaniile, să actualizezi datele în CRM, să trimiți mesaje prin e-mail sau  notificări în aplicații prin push, mesaje text și multe altele.

Există sute de platforme în cadrul cărora se poate realiza Marketingul automatizat. Dacă dorești să îți ușurezi munca și ai nevoie de o platformă de automatizare pentru web marketing îți recomandăm:

Toate acestea sunt platforme care conțin mai multe  instrumentele pe care le-am identificat în paragrafele anterioare. Majoritatea conțin instrumente precum: marketing prin email, instrumente CRM, soft-uri pentru suport clienți și instrumente de vânzări. 

Caracteristica lor este că toate aceste componente funcționează armonios în cadrul acestor platforme, gestionând contactul de la început până la sfârșitul căii sale, actualizând proprietățile contactelor individuale și automatizând o mare cantitate de sarcini repetitive. Toate acestea cu scopul final de a angaja utilizatorul prin trimiterea de comunicații la momentul potrivit si imbunatatirea experientei sale pe parcursul calatoriei încă de la început și până la finalizarea vânzării,

3. Instrumente pentru Email Marketing

Instrumentele de marketing prin e-mail sunt un subset de instrumente a marketingului automatizat. Acestea se încadrează în categoria automatizării marketingului prin e-mail.

În acest caz, avem zeci și zeci de platforme care oferă o mulțime de funcții. Cele mai utilizate sunt:

După cum ai văzut, cele mai răspândite platforme de automatizare a marketingului includ deja serviciile de marketing prin e-mail. Dacă utilizezi deja o astfel de platformă, nu va mai fi necesar să utilizezi un alt instrument de E-mail marketing.

4. Instrumente pentru gestionarea anunțurilor

Cele mai importante platforme de publicitate online, sunt desigur Google și Facebook.  Împreună cu numeroasele aplicații și canale pe care acestea le dețin. 

Există, de asemenea și multe alte soft-uri, folosite de agenții de marketing web și companii pentru a gestiona publicarea anunțurilor pe diferite canale de publicitate. Unele sunt legate de platformele pe care sunt publicate anunțurile, altele sunt independente.

Iată câteva dintre cele mai utilizate instrumente pentru gestionarea și publicarea anunțurilor.

 

5. Instrumente de analiză pentru web marketing

Marketingul web se bazează pe numere și statistici. Pentru a pune în aplicare strategii eficiente de marketing pe web, trebuie să măsori totul. Dacă nu măsori și nu analizezi, strategiile tale de marketing web nu vor avea succes.

Toate instrumentele care îți permit să măsori fiecare acțiune care are loc pe site intră în categoria de analiză. De asemenea, pentru aceste măsurători sunt multe soft-uri care îți oferă instrumentele de analiză. Când vorbim despre instrumente de analiză, acestea variază în primul rând  prin cantitatea de lucruri pe care o pot măsura, cât de ușor pot interacționa cu sistemele și aplicațiile pe care se pot efectua măsurătorile.

În acest domeniu, aplicația de analiză care vine în sprijinul tuturor este Google Analytics, deoarece în versiunea gratuită oferă tot ceea ce majoritatea site-urilor și aplicațiilor web necesită. Cu toate acestea, există multe cazuri în care sunt necesare analize care merg mai adânc sau oferă mai multe date și informații.

Iată o listă cu cele mai utilizate platforme de analiză:

Cum să creezi un plan de marketing pe web

Ei bine, dacă până acum ai aflat cam tot ce înseamnă marketingul web și ce instrumente poți folosi, acum îți prezentăm și cele mai utile informații pentru ați crea propriul plan de marketing.  Da, este importat să ai și o strategie bine definită. Fără aceasta, marketingul web nu funcționează. Poți aplica toate instrumentele pe care le dorești, dar fără a avea o direcție si un plan, vei risca să cheltui bani fără a avea un rezultat sau randament eficient. Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi când îți creezi propriul tău plan de marketing.

  • Analizează piața – profil companiei tale și concurența
  • Realizează un studiu-țintă și definește profilul cumpărătorului
  • Definește-ți obiectivele cu precizie într-un mod măsurabil și realist
  • Crează-ți un set de tactici și acțiuni pentru ați atinge obiectivele
  • Definește-ți un buget adecvat și planifică-ți cheltuielile
  • Setează, organizează, sincronizează și îndeplinește-ți sarcinile
  • Analizează rezultatele pentru a știi unde este nevoie de îmbunatățiri pe viitor.

În concluzie: Ce este web marketing

Am scris atât de mult în acest articol, cu scopul de ați oferii informații de ansamblu asupra  marketingului web, inclusiv instrumentele și cele mai bune practici pentru a te asigura că ai o rentabilitate excelentă a investiției (ROI).

Cel mai important lucru pe care sperăm că l-ai citit și totodată l-ai înțeles este aspectul strategic. Reține acest lucru, în marketingul web este fundamental.

Fiecare dintre punctele abordate mai sus, merită aprofundate dacă dorești să faci marketing cu adevărat. Sperăm că informațiile pe care ți le-am oferit, îți vor fi de folos. Acum e  momentul să te abonezi la  newsletter-ul nostru pentru a primi noi informații actualizate sau știri despre Web Marketing. Ce mai aștepți? Folosește formularul de mai jos și învață alături de echipa INKON să faci Marketing adevărat.

Declar că sunt de acord cu: Termenii și condițiile privind protecția datelor cu caracter personal.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *