Noul update Google al algoritmilor – Cum să rămâi în topul căutărilor?

Publicat de INKON Agency pe

Noul update Google martie 2019 - optimizare seo - website - pozitionarea site-ului pe google - update algoritmi google - motor de cautare - cum sa optimizezi site-ul

Compania Google a lansat noul update privind algoritmul care clasează website-urile pe motorul de căutare. Află din acest articol care sunt criteriile pe care se bazează sistemul de notare al website-urilor. Ce trebuie să îmbunătățești pe site-ul tău pentru ați menține poziția sau a urca în topul clasamentului. Care sunt criteriile care te vor diferenția de concurența ta.

Noul update aduce schimbări majore. Este încă în testare și cu siguranță va mai dura câteva săptămâni până la implementarea sa la nivel global. Google a anunțat că în toată această perioadă pot apărea fluctuații în ceea ce privește poziția website-urilor în căutari.

Colegii nostri din cadrul  INKON Agency au facut cercetări pe această temă. Îți vor explica în detaliu care este impactul schimbărilor în urma noului update și cum poți face ca website-ul tău să ocupe poziții mai bune.

Statistic vorbind, schimbările produse de update-ul algoritmului Google se revăd în vizibilitatea site-urilor, neafectând nota finală. Factor ce determină de altfel poziția lui pe motoarele de căutare.  Prin urmare, Google acordă o importanță majoră altor factori, mai mult decât a făcut-o până acum. 

Codiserăm că acest update este probabil unul dintre cele mai importante de până acum. După ultimele criterii de clasare a website-ului precum: securitatea acestora sau adaptarea lor pe dispozitive în special cele mobile. Google va pune accent în viitor și pe alți factori:. Numele de brand, conținutul actualizat și de calitate, viteza de încărcare și vechimea domeniului.

Valoarea și importanța brandului

Noul update al algoritmului Google va pune mai mare accent și o importanță deosebită pe valoarea brandului. În acest sens, valoarea brandului este influențată de numărul de căutări pe motorul de căutare și anume: numele brandului. De exemplu: INKON și cuvintele cheie relevante pentru acesta + numele brandului (de exemplu: Web Design INKON)

Site-urile care au fost accesate în urma acestor căutări au înregistrat creșteri masive. Chiar dacă nu au un număr mare de de backlink-uri și nu sunt optimizate perfect on-page. Chiar dacă importanța brandului a fost destul de mare și relevantă pentru Google și înainte de acest update, pe viitor va devenii și mai mare. Sfatul nostru este la nivel de companii să acorde o importanță majoră în ceea ce privește brand awareness-ul.

În viitorul apropiat vom vedea o creștere masivă a website-urilor companiilor care au lucrează sau vor lucra în privința aceasta și vor fi populare în topul căutărilor companiile a căror brand deja îl cunoaștem și cu care deja am interacționat probabil și în viața reală.

Totodată noi, Agențiile de Marketing care oferim servicii de optimizare SEO pentru clienții noștri vom avea de stabilit strategii clare de comunicare și content marketing (marketing de conținut). Acesta fiind al doile-lea criteriu pe care uptade-ul algoritmului Google se bazează.

Conținutul actualizat, relevant și de calitate

Cum am precizat mai și mai sus, elementele tehnice în ceea ce privește Optimizarea SEO au o importanță mai redusă comparativ cu valoarea brandului. Însă, asta nu e tot. Conținutul actualizat, relevant pentru utilizatori și mai ales de calitate care să răspundă cerințelor și așteptărilor acestora va prima.

Te sfătuim să ai grijă la acest aspect și să actualizezi constant informațiile de pe paginile website-ului tău. Mai ales dacă ai un blog să scrii articole relevante și de calitate pentru cititorii tăi. Noul update al algoritmilor Google are în vedere acest aspect. Prin urmare, va clasa website-urile care își actualizează sau dețin informații noi. În general motoarele de căutare apreciaază site-urile actualizate care au un conținut nou.

Nu rata momentul de a scrie sau publica informații noi sau de actualitate în domeniul în care activează afacerea ta. În acest mod vei demonstra motoarelor de căutare că website-ul este activ, actualizat și totodată cititorii sau vizitatorii tăi vor întra constant pe acesta pentru a afla ultimele noutăți.

Iată și un avantaj în acest sens: mulți dintre aceștia, care au mai intrat pe website-ul tău sau au interacționat cu brandul tău, este posibil să realizeze căutări pe Google exact cu numele brandului tău.

Viteza de încărcare a website-ului

Pe lângă valoarea brandului, conținutul actualizat și de calitate, noul update Google va diferenția poziția website-urilor din căutări printr-un factor despre care s-a mai vorbit și în trecut. Probabil că ai mai auzit despre viteza de încărcare. Dacă da, acum e momentul să iei în serios acest lucru și să lucrezi la acest aspect. Dacă website-ul tău are o viteză de încărcare redusă, noul update îi va afecta poziția în căutări. Noul update Google ne anunță că viteza de încărcare va cântării mai mult ca până acum. Va fi unul dintre criteriile care vor face diferența. Ok. Dacă nu știi care este viteza de încărcare, poți verifica chiar acum. Folosește-te chiar de instrumentul oferit de Google și anume: Page Speed Insights.

Conform studiilor realizate de noi, paginile web care au o viteză de încărcare mai scăzută comparativ cu competiția au înregistrat scăderi masive în ultima perioadă. Google va acorda o mai mare importanță website-urilor care se încarcă mai rapid. Acest lucru presupune că experiența utilizatorilor și timpul sunt sunt relevanți în ceea ce privește Optimizare SEO și clasarea website-urilor în căutări.

Vechimea domeniului contează pentru noul update Google

Chiar dacă în ultimul timp, Google nu a pus accent pe importanța vechimii domeniului, se pare totuși că în ultimul Update s-au făcut rectificări majore în acest sens. Acest indicator ne demonstrează că site-urile cu vechime, în ciuda faptului că nu sunt optimizate din punct de vedere tehnic SEO foarte bine, câștigă poziții importante la nivel de clasare doar în baza acestui criteriu și anume: că sunt active de foarte mult timp.

Motoarele de cautare au “invățat” data de emitere sau creare a unui website prin “crawling” (analiza facuta de roboti specifici). Atenție: vechimea website-ului nu este considerată în funție de data înregistrării domeniului. Vechimea este dată de momentul indexării de către Google. Sau descoperirea unui link de către acesta care face referire la website.

Vechimea este prin urmare, cel din urmă factor din seria celor patru care pot influența poziționarea website-ului tău pe motorul de căutare. Astfel că dacă te-ai gândit vreodată să îți schimbi numele domeniului te sfătuim să nu o faci mai ales dacă deja website-ul este indexat.

Citește și articolul despre Optimizare SEO corectă pentru a fi primul pe Google.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *