Dacă citești acest articol este pentru că ai înțeles că Instagram este acum un factor determinant pentru Marketing -ul fiecărei companii și activitate, fie ea mare sau mică. Aplicația, creată pentru partajarea conținutului de pe telefonul mobil, este de fapt  unul dintre cele mai importante instrumente pentru construirea unui brand de succes în orice domeniu.

Astăzi, Instagram este ca și o platformă de marketing, o comunitate reală în care utilizatorii vizualizează (și judecă) imaginea unei companii.

 Fără o prezență puternică pe Instagram, companiile riscă să rămână în urmă, în special pentru generația tânără de consumatori. Folosind-o într-un mod profesional, în schimb, poți profita de multe oportunități noi.

Mai jos vom descrie modul de utilizare, explicând pas cu pas modul de elaborare a unei strategii,  implementarea de  tehnici și cele mai bune practici pentru utilizarea optimă a contului de Instagram.

Începe cu unele cercetări de marketing. Încercă Instagram privat înainte de al utiliza pentru compania ta. Află care sunt cele mai bune companii de pe Instagram și ce fac alte branduri din industria ta, inclusiv concurenții tăi : vei obține date utile și inspirație pentru porpria ta afacere. Odată ce te familiarizezi cu aplicația, începe să-ți dezvolți propria strategie pe Instagram astfel încât să reflecte planul tău de marketing al companiei tale.

În primul rând, stabilește obiective specifice, ținând cont întotdeauna de obiectivele activității tale, De exemplu:

  • Creșterea vânzărilor de produse
  • Creșterea traficul pe website
  • Crește gradul de cunoaștere a mărcii

Obiectivele pe care le-ai stabilit pentru strategia de Marketing privind Instagram ar trebui să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante (pentru obiectivul final al afacerii).

 După ce îți stabilești obiectivele, pregătește linii directoare pentru companie pe Instagram. Amintește-ți: caracteristicile specifice fiecărei rețele sociale o fac potrivită pentru un anumit scop. În cazul Instagram, puterea sa constă în impactul vizual, astfel încât obiectivele tale ar trebui să vizeze acest lucru.

Concentrează-te pe  strategia de conținut. Stabilește-ți content marketingul și realizează-ți un plan:

  • Cât de des să publici
  • La ce oră din zi
  • Un calendar de conținut
  • Tema conținutului
  • Aspectul vizual
  • Mesajul transmis

În cazul Instagram este important să ai un plan bine stabilit iar frecvența postărilor să fie regulată. Majoritatea companiilor publică de la una până la trei postări pe zi.

Cât despre momentul în care să le publici, depinde de publicul tău țintă căruia te adresezi sau nișei tale de clienți. Timpul și frecvența, pot fi determinate prin teste simple: încercă să publici postări la intervale diferite și la momente diferite ale zilei și să verifici care dintre ele obțin cele mai bune rezultate. Nu uita să notezi care sunt urmăritorii tăi și ce fus orar au, printre altele. În plus, ai la dispoziție instrumentul Google Analytics care îți poate oferi mai multe informații despre obiceiurile audienței tale.

Construiește-ți propria marcă pe Instagram

Nu ești sigur ce să postezi în contul de Instagram? Este foarte important cum alegi subiectele postărilor: Instagram se bazează pe impactul vizual, astfel încât este important ca afacerea ta să aibă o identitate coerentă și ușor de recunoscut.

Mai întâi, alege stilul: selectează un filtru sau un set de filtre pe care să îl utilizezi în majoritatea postărilor, folosind întotdeauna același stil, vei contura o imagine care poate fi recunoscută pentru către urmăritori.

Concentrează-te aspupra tipului de conținut pe care îl vei publica. Vei crede că este o alegere evidentă: o marcă de îmbrăcăminte va publica fotografii de îmbrăcăminte și haine, în timp ce un restaurant va publica fotografii cu mâncare. Trebuie luat în considerare faptul că cei care într-adevăr fac diferența cu Instagram astăzi sunt cei care pot vorbi despre ei înșiși. Multe branduri și-au găsit stilul unic, concentrându-se pe imaginile din viața de zi cu zi , care au un succes deosebit pe Instagram.

De asemenea, poți explora conturile urmăritorilor tăi: descoperă postările lor și încercă să identifici tendințele subiacente, apoi răde-le în conținutul pe care îl postezi.  

Utilizea-ză Hashtag-uri

Găsește  hashtag-uri care îți  reprezintă compania pe Instagram, care îi încurajează pe adepți să împărtășească postările sau fotografiile.  

În acest fel, compania ta își mărește vizibilitatea în rândul potențialilor clienți, în timp ce utilizatorii Instagram au ocazia de a apărea pe profilul social al companiei, câștigând mai mult prestigiu și număr mai mare de persoane interesate.

Nume de utilizator și biografia

La nivel de biografie, Instagram este una dintre cele mai simple rețele sociale de utilizat. Numele de utilizator ar trebui să fie identic cu cel al celorlalte profile sociale ale companiei, pentru a permite identificarea acestuia

Singurele date care apar pe un profil public sunt site-ul web (o adresă URL care poate fi modificată pentru a face publicitate campaniilor sau conținut nou) și o scurtă biografie de 150 de caractere. Având în vedere că ești limitat de numărul de caractere, încercă să descrii compania în mod direct. Explică care este profilul companiei scurt, simplu și coerent. Menține un ton ușor, dar eficient. Nu uita să incluzi toate hashtagurile pe care dorești să le asociezi cu compania.

Fotografia de profil

Idealul ar fi utilizarea logo-ului companiei ca fotografie de profil și utilizarea aceleiași imagini prezente pe celelalte conturi de socializare . În acest fel, profilul companiei tale  va fi mai ușor de identificat, iar utilizatorii care vă urmăresc pe Twitter și Facebook îl vor recunoaște imediat.

În aplicație, fotografia profilului Instagram apare cu o tăietură rotundă, deci asigura-te că alegi o imagine care să se potrivească formei. Chiar dacă o fotografie cu un diametru de 110 pixeli este suficientă pentru dispozitive mobile, utilizea-ză o fotografie mai mare pentru a avea un rezultat mai bun pe web.

Care sunt cele mai bune practici pe Instagram?

Iată câteva sfaturi care trebuie urmate, astfel încât compania ta să pornească cu piciorul drept pe Instagram.

Găsește conținutul adecvat pentru public

Concentrează-te pe audiență și crează-ți propria imagine care stârnește interesul publicului  și răspunde așteptărilor acestuia. Instrumentul care îți permite să plasezi imaginea în funcție de activitatea companiei tale.

Utilizează Instagram Stories

Story-urile preimează și au un impact crescut pe social media, nu poți rămâne în urmă. Nu trebuie neapărat să faci videoclipuri care au fost procesate, poți începe prin a adăuga o anumită culoare și creativitate conținutului pe care îl  publici în mod normal pe profil. Vei vedea că rezultatele vor fi garantate. 

Instagram este încă platforma perfectă de crearea unui concurs

Ca parte a unui concurs de exemplu, poți cere utilizatorilor să comenteze sau să partajeze o fotografie, să citeze un anumit număr de prieteni sau chiar să  împărtășească fotografiile cu un anumit hashtag. Mulți utilizatori consideră acest tip de promoții o modalitate frumoasă de a interacționa cu un brand pe Instagram. Încercă să lansezi un concurs, în urma căruia poți obține statistici și să afla care sunt factorii care influențează pozitiv sau negativ afacerea ta.

Ia în considerare posibilitatea de a colabora cu un utilizator foarte popular (influencer) pe Instagram

Lasă-l să îți gestioneze pentru o zi profilul de Instagram. În acest fel vei da o mare vizibilitate contului tău și te vei bucura de mai multă popularitate. Până acum, cei mai mulți influențatori sunt plătiți pentru aceste colaborări, deci trebuie luat în  în considerare alocarea unui buget.

Instagram este o platformă Marketing  

Rezultatele obținute au fost impresionante încă de la început: la lansarea anunțurilor, în peste 475 de campanii internaționale, rezonanța anunțurilor prin postări sponsorizate de la Instagram a fost de 2,9 ori mai mare decât standardul Nielsen pentru publicitatea online. Imaginează-ți  acum!

Reține că Instagram, chiar mai mult decât alte rețele sociale, este o platformă în continuă dezvoltare. Ți-am oferit elementele de bază prin acest articol, dar te sfătuim să  aprofundezi acest subiect.

Citește și articolul: Șapte elemente cheie pentru ați crește vizitele pe website