Șapte elemente cheie pentru ați crește vizitele pe website

Publicat de INKON Agency pe

cum cresti traficul pe website - 7 elemente cheie - inkon agentie webdesign si marketing

Pentru ați crește vizitele pe website și pentru a evalua succesul unui acestuia, unul dintre aspectele pe care trebuie să le iei în considerare este, fără îndoială, traficul. Prin urmare numărul de persoane care îți accesează site-ul este extrem de important. Însă și mai important este ca vizitatorii website-ului tău să realizeze conversii. Pentru ca acest lucru să se întâmple, să obții notorietate, vizite și conversii există o serie de elemente care trebuie să le evaluezi. Citește articolul până la sfârșit și vei afla secretul succesului și ce aspecte sunt importante pentru ca traficul tău să crească.

1. Optimizarea SEO (Search Engine Optimization)

Prima investiție pe care trebuie să o iei în considerare este aceea privind SEO, adică optimizarea site-ului pe motoarele de căutare. Conectează-ți website-ul la Search Console și Folosește-te de KeyWord Planner și Google Trends.

Ține cont de competitivitate, analizează piața și nevoile publicului tău. Este foarte util să studiezi modul în care concurenții tăi operează. Pentru a înțelege acest lucru, ai nevoie de analiză și strategie. Trebuie să încerci mereu să îți satisfaci audiența, să știi ce vor vizitatorii care-ți accesează site-ul și să le oferi informații relevante și interesante în mod constant.

Pentru optimizare este foarte important să identifici cuvintele cheie care definesc obiectivul tău și care-ți descriu cel mai bine afacerea, serviciile sau produsele pe care le vinzi. Nu te limita la cuvinte cheie generice, apelează la „long tail keywords“ -cuvinte (fraze) cheie mai lungi și mai specifice. Îți recomandăm să folosești cel puțin patru sau cinci fraze, deoarece utilizatorii caută diferit și de cele mai multe ori detaliat.

2. Crește vizitele prin grafică de calitate și uzabilitatea website -ului

În ceea ce privește un site web primele impresii contează. Designul grafic al website-ului trebuie să fie aerisit, interactiv, interesant și profesionist în același timp. Mai presus de toate uzabilitatea sau experiența utilizatorilor în navigare trebuie să fie ușoară și intuitivă. Dacă website-ul nu este dezvoltat receptiv, vizitatorii îl vor părăsii în câteva secunde și astfel îți va crește rata de respingere.

Un alt aspect pe care trebuie să îl ai în vedere este ca website-ul tău să fie responsive (să se adapteze pe orice device) dar mai ales să se încarce rapid. Pentru o îmbunătățire considerabilă a vitezei de încărcare îți recomandăm să utilizezi un serviciu hosting web rapid, să optimizezi dimensiunea imaginilor și și a conținutului sursă. O regulă de bază în acest sens pentru obținerea unui raport bun al vitezei și creșterea poziției website-ului în motoarele de căutare este să nu folosești elemente inutile care nu fac decât să îngreuneze procesul și viteza de încărcare. Toate aceste aspecte te vor ajuta să obții o poziție mai bună și implicit trafic organic pentru website.

3. Chat și Newsletter

Trebuie să ai în vedere faptul că unii vizitatori îți pot părăsi site-ul dacă nu găsesc informația pe care o caută la tine pe site. Pe lângă o secțiune de search, poți integra și un sistem de tip suport clienți sau chat. Folosește-te de  Facebook Messenger sau Whatsapp – cele mai familiare locuri în care utilizatorii sunt obișnuiți să comunice. Astfel poți incuraja vizitatorii să interacționeze cu tine și afacerea ta și le poți oferii informații în timp real.

Dacă afacerea ta are o listă e-mailuri ale clienților sau abonaților la newsletter, ai posibilitatea să-ți promovezi afacerea prin intermediul acestora. Buletinele informative (Newsletters) sunt cele mai întâlnite  tipuri de  marketing prin conținut cu rata cea mai mare de conversie. Caracteristica lor este regularitatea cu care poți păstra și interacționa cu utilizatorii. Astfel îi poți ține la curent cu noutățile, ultimele articole, servicii sau produse. Dacă încă nu ai implementat abonarea la newsletter la tine pe site, nu rata ocazia să începi chiar acum și să stimulezi vizitatorii spre interacțiuni și conversii.

4. Crește vizitele pe website prin intermediul Google AdWords și al Rețelelor sociale

În prezent, una dintre cele mai bune moduri de a-ți îmbunătăți vizibilitatea mai ales în cazul în care site-ul tău tocmai a fost creat, este să te folosești de Google Ads. Prin campaniile de promovare în rețeaua de căutare Google poți să apari înaintea căutărilor organice cu ajutorul anunțurilor plătite. Programul Google Ads îți permite să analizezi în detaliu parametrii și pas cu pas îți poți îmbunătății campaniile. Nu uita de Rețelele sociale, mai ales dacă afacerea ta are nevoie de o comunicare continuă.
Cele mai frecvent utilizate, în zilele noastre nu numai pentru comunicare, ci și pentru campanii de advertising sunt fără îndoială Facebook și Instagram. Acum considerat Hub-ul de Web Marketing, Facebook este locul în care îți poți găsii publicul, îi poți targheta, le poți satisface nevoile și îi poți face să îți viziteze website-ul și să devină clienții tăi.

Facebook este o resursă în care ai posibilitatea de a insera butoane spre site sau de a face trimiteri la acesta. Ține cont că nu este de ajuns să creezi o pagină a companiei și să publici câteva fotografii sau să aduni sute sau mii de like-uri. Monitorizează-i creșterea și măsoară-i permanent performanțele. Comunică constant cu publicul tău și măsoară-ți conversiile cu ajutorul Facebook Pixel Code – un instrument util și absolut necesar pentru ca Marketingul tău să funcționeze.

5. Blogul integrat îți crește vizitele pe website

Dacă dorești să te axezi pe o comunicare constantă, este foarte util să creezi un blog integrat și cu același aspect ca website-ul. Cercetează și analizează-ți publicul, crează un plan editorial real și partajează pe rețelele sociale conținutul. Poți introduce de fiecare dată un ‘’Call to action’’ precum: ‘’citește articolul’’ sau ‘’află mai mult’’. În acest fel îți poți mări considerabil vizitele, oferind publicului tău un conținut gratuit și de calitate. Astfel, website-ul tău poate avea o audiență loială și se va clasa în cele mai bune poziții ale motoarelor de căutare.

Unul dintre obiectivele de care trebuie să ții cont dincolo de numărul de vizite este durata vizitelor și timpul pe care-l petrec utilizatorii pe site-ul sau blogul tău. Poți crea articole de tip tutoriale sau chiar podcast-uri, astfel încât utilizatorii să considere conținutul o reală resursă de informații și să îl catalogheze drept relevant.

6. Crește vizitele pe website prin intermediul Youtube și Video Marketing

Ia în considerare că YouTube este cea mai mare platformă de video și content marketing. Cu ajutorul acestuia poți crea videoclipuri cu un conținut relevant pentru publicul tău. Îți poți îmbunătății indexarea și vizibilitatea prin adăugarea de  link-uri către paginile website-ului afacerii tale.  Îți poți invita utilizatorii să interacționeze cu afacerea ta, îi poți educa și invita să se alăture canalului tău de YouTube. Dacă ești la început de drum în crearea conținutului video, nu te îngrijora. Poți apela fie la cunoștințe care activează în domeniul media sau poți începe chiar tu să filmezi diverse lucruri pe care să le publici pe YouTube. Nu uita că poți pune direct pe website conținutul video prin Link sau cu ajutorul unui cod embed.

7. Google Analytics

După o primă perioadă de la lansarea site-ului în cazul în care ai folosit o parte sau toate aceste instrumente, următorul lucru de făcut ar fi să analizezi traficul care ajunge pe website. Cu ajutorul instrumentelor Analytics poți afla informații prețioase precum: de unde vin vizitatorii, cât timp petrec pe site, care au fost cuvintele cheie care au generat trafic către site. De asemenea poți afla traiectoria vizitatorilor, care sunt paginile de unde au ieșit sau au stat cel mai mult.

Toate aceste lucruri sunt extrem de utile pentru a vedea cum interacționează utilizatorii pentru a știi cum să-ți optimizezi website-ul și să îi crești performanțele.

Tu folosești instrumentele despre care am vorbit?

Dacă răspunsul tău este NU, înarmează-te cu puțină răbdare, crează-ți o strategie și un plan, analizează și fi coerent. Astfel, vei putea obține rezultate cu adevărat satisfăcătoare. Îți vei putea crea o prezență online de succes pentru ați crește și îmbunătății traficul pe website-ul tău.

Citește și articolul despre: Totul despre Web Marketing


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *